Тема 1:
1..Алгоритм - це послідовність
точно визначених дій, що однозначно призводять до вирішення поставленого
завдання.
2..Використовують такі способи подання
(опису) алгоритмів:
•
словесно-формульний (опис здійснюється в словесній формі з
використанням математичних чи інших формул);
•
графічний (за допомогою блок-схем або структурограм (діаграм)
Нессі-Шнейдермана);
•
з використанням спеціальних алгоритмічних мов (таких як навчальна
алгоритмічна мова);
•
у вигляді програм, написаних певною мовою програмування.
3. Існують
декілька типів алгоритмів.
А). Лінійний алгоритм.
Алгоритм зветься лінійним, якщо він має N кроків і кожен крок виконується
послідовно один за одним від початку до кінця.
Б). Розгалужений алгоритм.
Алгоритм зветься розгалуженим, якщо послідовність виконання кроків алгоритму
змінюється в залежності від деяких умов.
Умова - це логічний вираз, який може приймати два значення: "так" -
якщо умова вірна або "ні" - якщо умова не вірна. Будь-яка умова
складається з трьох частин: ліва частина, знак порівняння, права частина.
Наприклад: А(0, Х ( А(В, Z = 0.
В). Циклічний алгоритм.
Алгоритм зветься циклічним, якщо певна послідовність кроків виконується
декілька разів у залежності від заданої величини. Ця величина зветься
параметром циклу. У будь-якому циклічному алгоритмі повинен бути параметр. Цикл
закінчується, коли параметр приймає задане значення.
4.Блок-схема – це графічне зображення алгоритму рішення задачі за
допомогою спеціальних символів,що позначають такі елементи,як опис інформації і
їх послідовність,залучення даних,їх обробка,технічні засоби,що використовують
для аналізу задачі або її розв язання
Найменування |
Позначення |
Функція |
Початок і кінець |
|
Елемент відображає вхід із зовнішнього середовища або вихід з неї
(найчастіше застосування - початок і кінець програми). Всередині фігури
записується відповідна дія. |
Процес |
|
Виконання однієї або кількох операцій, обробка даних
будь-якого виду (зміна значення даних, форми подання, розташування). Всередині
фігури записують безпосередньо самі операції. |
Рішення |
|
Показує рішення або функцію перемикального типу з одним входом
і двома або більше альтернативними виходами, з яких тільки один може бути
обраний після обчислення умов, визначених всередині цього елементу. Вхід в
елемент позначається лінією, що входить зазвичай у верхню вершину елементу.
Якщо виходів два чи три то зазвичай кожен вихід позначається лінією, що
виходить з решти вершин (бічних і нижній). Якщо виходів більше трьох, то їх слід
показувати однією лінією, що виходить з вершини (частіше нижній) елемента,
яка потім розгалужується. Відповідні результати обчислень можуть записуватися
поруч з лініями, що відображають ці шляхи. |
Зумовлений процесс |
|
Символ відображає виконання процесу, що складається з однієї
або кількох операцій, що визначені в іншому місці програми (у підпрограмі,
модулі). Всередині символу записується назва процесу і передані в нього дані. |
Дані |
|
Перетворення у форму, придатну для обробки (введення) або
відображення результатів обробки (виведення). Цей символ не визначає носія
даних (для вказівки типу носія даних використовуються специфічні символи). |
Межа циклу |
|
Символ складається з двох частин - відповідно, початок і
кінець циклу - операції, що виконуються всередині циклу, розміщуються між
ними. Умови циклу і збільшення записуються всередині символу початку або
кінця циклу - в залежності від типу організації циклу. Часто для зображення
на блок-схемі циклу замість цього символу використовують символ рішення,
вказуючи в ньому умову, а одну з ліній виходу замикають вище в блок-схемі
(перед операціями циклу). |
З'єднувач |
|
Символ відображає вихід в частину схеми і вхід з іншої частини
цієї схеми. Використовується для обриву лінії та продовження її в іншому
місці (приклад: поділ блок-схеми, що не поміщається на листі). Відповідні
сполучні символи повинні мати одне (при тому унікальне) позначення. |
Коментар |
|
Використовується для детальнішої інформації про кроки, процесу
або групи процесів. Опис поміщається з боку квадратної дужки і охоплюється
нею по всій висоті. Пунктирна лінія йде до описуваного елементу, або групи
елементів (при цьому група виділяється замкнутою пунктирною лінією). Також
символ коментаря слід використовувати в тих випадках, коли обсяг тексту в
будь-якому іншому символі (наприклад, символ процесу, символ даних та ін)
перевищує його обсяг. |
5.Задача Варіант 24
Виразити в пудах значення виразу 5т+87ц+9пуд
Відповідь:845,4пуд
Частина 2
1.Програма - низка
команд для комп’ютера,що становлять запис алгоритму однієї з мов програмування.
Мова програмування - штучна
мова, створена для передач команд комп’ютеру.
2.Мова Python є однією з найпростіших
мов програмування, є багатофункціональною та
дозволяє швидко розробляти типові веб-проекти.
3.Підготувати скрипти можно в тому ж
середовищі EDLE. У консолі передайте інтерпретатору Пітона на виконання
підготовленний файл.
4. Програма оперує різними елементами
даних. Кожен елемент може бути визначеного типу. Цей тип задає як множину
значень, що може приймати елемент, так і операції, які можуть бути з ним
виконані.
Типи даних:
1) INTEGER (цілий). Діапазон
значень даних цього типу, що можуть прийматися, зазвичай від -32768 до +32767. Граничні
значення діапазону записано в стандартних константах, які мають імена MAXINT та
MININT, тобто MININT -32768 та MAXINT=32767. Спроба отримати значення, що
виходить за межі діапазону, призводить до помилки транслятора.
2) REAL (дійсний). Дані
цього типу мають цілу, дробову частини та порядок (степінь числа 10). Цілі
числа в операціях із дійсними даними автоматично приводяться до
REAL-формату.
3) CHAR (символьний тип). Значенням
символьної величини є один символ (літера, цифра і т.ін.). Всі символи занесено
в спеціальну таблицю у певному порядку. Порядковий номер символу є кодом цього
символу. Всього в таблиці 256 символів (порядкові номери від 0 до 255).
Значення символьного типу записується у вигляді символу, взятого в одинарні
лапки (апострофи). Для того, щоб представити сам апостроф, його потрібно
повторити два рази.
4) BOOLEAN (булевий або логічний
тип). Величини цього типу
приймають одне з двох значень: TRUE (істина) чи FALSE (хибність). Слова TRUE і
FALSE є булеві константи. До булевих операндів можна застосовувати такі
операції: AND (логічне І), OR (логічне АБО), NOT (логічне НЕ). Якщо А, В, С —
булеві змінні, то мовою Паскаль булевими виразами будуть.
5. Змінна —
це область пам'яті, в якій знаходяться дані, якими оперує програма. Коли програма
маніпулює даними, вона, фактично, оперує вмістом елементів пам'яті, тобто
змінними. Присвоєння
значень змінним виконує оператор присвоювання. Приклади:
zm1=45
suma_dodankiv=dodanok1+dodanok2
name=”Petya”